
Foto: colourbox
Dine rettigheter ved kansellering
Blir din flyvning kansellert, har du krav på omruting eller refusjon av billetten. Omrutingen kan være med et annet flyselskap. Avhengig av når du fikk vite om kanselleringen, kan du også ha krav på kompensasjon. Les mer om dine rettigheter ved kansellerte fly på vår nettside om dette temaet her.
Informasjon fra Ryanair
Ryanair melder på sin hjemmeside at alle passasjerer skal være kontaktet per e-post. De skal ha fått tilbud om alternativ flyvning eller refusjon og gavekort for en gratis reise.
Slik klager du
Dersom du ønsker å sende inn et refusjonskrav for påløpte utgifter eller et kompensasjonskrav, må du ta direkte kontakt med Ryanair.
Saksbehandlingstiden er opptil 6 uker. Dersom du ikke har mottatt svar innen den til eller er uenig i svaret du mottar, kan du kontakte Forbruker Europa for informasjon om videre klagebehandling.