
Hvis du handler varer på nett har du 14 dager på å ombestemme deg fra du mottar varen. (Illustrasjonsfoto) FOTO: iStock
Vi får for tiden inn mange henvendelser fra forbrukere som ikke får benyttet angreretten etter å ha handlet fra den svenske nettsiden Dennis Maglic.
Firmaet ser ut til å bytte returadresse hyppig på nettsidene sine, og forbrukere vi har vært i kontakt med opplyser at de oppgir forskjellige returadresser til dem.
Vi vil gjøre norske forbrukere oppmerksomme på at hvis du handler fra denne nettsiden, er det flere som opplever det svært vanskelig å returnere varer.
Dette sier angreretten
Forbrukere som handler på internett har en angrerett på 14 dager fra du får levert varen. Hvis du ikke vil ha varen trenger du ikke begrunne hvorfor, men du bør gi skriftlig beskjed til selger om at du ønsker å returnere den. Da skal du motta returopplysninger om hvor varene skal sendes.
Fra du har gitt beskjed om at varen blir sendt tilbake har du nye 14 dager til å sende varen tilbake til selger.
Forbruker Europa har kontakt med vårt søsterkontor i Sverige, og jobber med å løse situasjonen med Dennis Maglic.
Opplever du det samme problemet med denne nettsiden eller andre næringsdrivende og trenger hjelp?