Den tapte barnevogn

Publisert 09.03.18 , sist oppdatert 18.09.18

I dag introduserer Forbruker Europa et nytt initiativ: månedens sak! Første sak ut handler om ei dame som mistet barnevognen sin på vei til London.

Dame med barnevogn. Foto.

Foto: Colourbox

På en nylig flytur fra Oslo til London – sammen med sin to år gamle sønn – hadde en forbruker med seg en liten barnevogn som hun på flyplassen fikk beskjed om å sjekke inn. Da de ankom London var vognen imidlertid borte. I skranken fikk hun beskjed om at vognen mest sannsynlig hadde blitt værende igjen i Oslo.

Vel tilbake i Oslo fikk hun derimot beskjed om at vognen ikke befant seg der, men at hun kunne kjøpe en ny og at de så ville refundere beløpet. Forbrukeren kjøpte da en ny vogn og sendte erstatningskrav til flyselskapet.

Til svar fikk hun imidlertid at de var glade for å høre at hun hadde fått igjen vognen, og at de nå anså saken som avsluttet. Igjen satt dermed forbrukeren uten den opprinnelige vognen, og med et utlegg som hun nå plutselig ikke fikk refundert. Det var på dette tidspunktet at hun kontaktet oss. Vi videresendte informasjonen til vårt irske søsterkontor, som tok saken og krevde refusjon for barnevognen fra flyselskapet. Det gikk da ikke lang tid før saken var løst, og forbrukeren fikk refundert hele beløpet.

 

Hvis du har noen spørsmål om dine flyrettigheter i EU er det bare å ta kontakt!