Amoma er konkurs – slik får du igjen pengene dine

Publisert 20.09.19 , sist oppdatert 19.01.24
Hotellformidleren Amoma har slått seg konkurs, og opplyser på sine nettsider at din booking mest sannsynlig vil bli kansellert. Slik får du igjen pengene dine.

Få tilbake pengene dine direkte fra banken

Forbruker Europa har mottatt henvendelser fra forbrukere som har bestilt hotell gjennom Amoma, og som nå er usikre på om bestillingen deres fortsatt er gyldig og hvordan de eventuelt kan få tilbake pengene sine hvis den ikke er det. Dette er vår sjekkliste for konkurs:

1. Kontakt hotellet du har booket gjennom Amoma og sjekk om hotellrommet fortsatt er reservert. Spør samtidig om hotellet har mottatt betaling for rommet.

2. Hvis Amoma ikke har videreformidlet betalingen din, er det to ting du bør gjøre:

– Hvis man har betalt med kort har du gode muligheter til å få igjen pengene dine. Vi har allerede fått bekreftet fra en forbruker som hadde bestilt gjennom Amoma at banken skulle tilbakeføre pengene til hans konto, forteller Ragnar Wiik, leder av Forbruker Europa.

Skjermdump av amoma sin forside. foto.

Denne beskjeden møter forbrukere på amoma.com

Har du bestilt via FINN.no?

Noen berørte forbrukere har gått via FINN.no da de bestilte hotell gjennom Amoma. FINN reise synes dette er en kjedelig situasjon, og sier til Forbruker Europa at de råder Amoma-kunder som er rammet, til å kontakte banken eller forsikringsselskapet sitt for å få igjen pengene sine. FINN fjernet Amoma fra sin tjeneste så fort de fikk vite om konkursen.

Kontakt Forbruker Europa

Har du spørsmål om kjøp av en vare eller tjeneste i EU/EØS? Ta kontakt med Forbruker Europa, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.