Text Size

Solskinnshistorier

Forbruker Europa gir informasjon, råd og veiledning i forbindelse med klagesaker. Nedenfor finner du noen eksempler på hyggelige tilbakemeldinger fra fornøyde forbrukere. De kommer til oss, skriver e-post eller melding till oss på Facebook. Slike tilbakemeldinger lyser opp dagen vår!

Forbruker Europa har mottatt mange hundre klage mot FormLife, et dansk selskap (les mer på om FormLife på første side).

-Etter å ha brukt deler av vårt informasjonsskriv i sitt klagebrev til FormLife, fikk en forbruker igjen pengene hun urettmessig var trukket for, 2000 NOK. Hun ringte tilbake og var så takknemlig, ifølge henne var "medarbeiderne i Forbruker Europa fantastiske, dyktige og hyggelige", og hun var veldig glad for at vi finnes!

- Vi fikk følgende tilbakemelding fra en annen veldig fornøyd forbruker som hadde fått nyttige råd og informasjon fra oss: "Jeg må igjen få takke for god hjelp fra dere, dere har gjort en kjemepegod jobb, hjulpet veldig mange i denne situasjonen her, vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere, takk for at dere er til!!!"

- Enda en annen forbruker skrev på vår Facebook side: "Jeg mottok min pakke fra Form Life i dag. Jeg sendte mail og benyttet meg av angreretten ved å sende pakken i retur med det samme! Jeg har også sperret kortet jeg kjøpte varene med! Takk for gode opplysninger på deres side, uten dem ville jeg også blitt lurt for penger!"

Vi har fått mange klager fra utlandet på en norsk aktør som selger svartebørsbilletter til store arrangementer, og de fleste klaget på at de rett og slett ikke fikk sine billetter. I mange tilfeller hadde de uheldige billettkjøperne bestilt både fly og hotell for det de trodde skulle bli en flott opplevelse. Forbruker Europa har lagt ned et stort arbeid for disse forbrukerne. Flere av dem har fått igjen store pengebeløp, og noen uttrykker sin takknemlighet direkte til oss:
-En forbruker ble så lykkelig at han sendte oss et takkebrev sammen med en CD med bilder av seg og sin familie, og uttrykte ønske om å besøke oss når han kom til Norge en gang.
-En annen forbruker skrev at han satte så stor pris på all hjelp at han følte han alltid ville stå i stor gjeld til oss, han hadde fått en meget stor sum penger tilbakebetalt, penger som han trodde han aldri skulle se igjen.

Forbrukeren (norske forbrukere) vant flere bud på en nettauksjon, men mottok ikke varene. Forbruker Europa delte saken med våre kolleger i Nederland som igjen tok kontakt med selskapet. De var villig til å refundere forbrukeren, men forbrukeren forlangte varene eller verdien av varene, da han hadde kjøpt dem til en lav pris. Våre kolleger meklet med selskapet, og til slutt mottok forbrukeren refusjon på 4969 NOK. Naturlig nok var forbrukeren veldig fornøyd og skrev følgende hilsen til oss:
"Tusen takk for flott hjelp. Hils også til din kollega i Amsterdam. Igjen tusen takk, uten deres hjelp hadde jeg nok aldri fått noe tilbake."

Gratis hjelp

Forbruker Europa tilbyr gratis hjelp og veiledning til forbrukere om kjøp i EU, Island og Norge.

» Kan Forbruker Europa hjelpe meg ?

Forbrukereuropa finansieres av:

 

Følg oss 

facebook facebook

hei