Vanskelig å slå opp med Be2

Publisert 04.04.18 , sist oppdatert 13.04.18

Det er ikke bare kjærester det er vanskelig å slå opp med. Det gjelder også datingselskapet Be2 som krever post eller faks for å gjøre slutt på forholdet.

Sint mann. Foto.

Foto: Colourbox

– Vi mottar mange klager fra forbrukere som sliter med å slå opp med Be2. Vår vurdering er at selskapet har gjort det unødvendig vanskelig å melde seg ut, sier Ragnar Wiik, leder i Forbruker Europa. – Som en hovedregel bør det være like enkelt å melde seg ut som det er å melde seg inn. Det er ikke tilfellet her.

Selskapet krever i dag at man sender skriftlig oppsigelse med post eller faks, der du må oppgi fullt navn, landet der du bruker tjenesten og brukernavn, senest 14 dager før abonnementet går ut for å avslutte tjenesten. – Vi vet av erfaring at de kan godta at informasjonen sendes på epost, men dette har de valgt å ikke informere om i avtalevilkårene, presiserer Wiik.

– Vi mener absolutt at selskapet bør finne en lettere elektronisk løsning for å avslutte abonnementet. Slik systemet til Be2 er i dag er det ikke klart hva som kreves og ikke kreves for å kunne melde seg ut. Dette er rett og slett ikke godt nok, argumenterer Wiik.

 

Forbruker Europa hjelper

– I de fleste av disse sakene som klages inn til oss finner vi en løsning for forbrukeren, forteller Wiik.

Mer informasjon om hvordan du går fram for å avslutte abonnementet hos Be2 finner du på slettmeg.no.

Du kan lese mer om dine rettigheter ved kjøp av tjenester på nett her.

Ta gjerne kontakt med Forbruker Europa om du har tegnet et abonnement som du ikke kommer deg ut av, så hjelper vi deg.