Ryanair kansellerer tusenvis av flygninger

Publisert 29.09.17 , sist oppdatert 17.10.18
Tidligere denne uka, informerte Ryanair at de kom til å kansellere 18.000 flyvninger på 34 ruter fra november 2017 til mars 2018. Man regner med at 400.000 passasjerer kommer til å bli berørt. Er du en av de?
Ryanair

Foto: colourbox

Dine rettigheter ved kansellering

Blir din flyvning kansellert, har du krav på omruting eller refusjon av billetten. Omrutingen kan være med et annet flyselskap. Avhengig av når du fikk vite om kanselleringen, kan du også ha krav på kompensasjon. Les mer om dine rettigheter her.

 

Informasjon fra Ryanair

Ryanair melder på sin hjemmeside at alle passasjerer skal være kontaktet per e-post. De skal ha fått tilbud om alternativ flyvning eller refusjon og gavekort for en gratis reise. Her kan du også lese hvordan du skal gå frem for å endre flygningen.

 

Slik klager du

Dersom du ønsker å sende inn et refusjonskrav for påløpte utgifter eller et kompensasjonskrav, må du ta direkte kontakt med Ryanair. Dette kan du gjøre på deres elektroniske klageskjema.

Saksbehandlingstiden er opptil 6 uker. Dersom du ikke har mottatt svar innen den til eller er uenig i svaret du mottar, kan du kontakte Forbruker Europa for informasjon om videre klagebehandling.